fredag 11 augusti 2017

Yin yoga

När det både finns reumatism och fibro i släkten, blir
man lite på sin vakt när man börjar få ont på diverse
ställen i kroppen samtidigt. Händer, fötter, rygg, nacke,
höfter, knän, armbågar mm. Jag är inget fan av att gå
till doktorn, så jag försöker läsa på lite själv. Bindväven
verkar ha stor betydelse när det börjar göra ont. Och jag
har läst och hört om flera som blivit bra med yin yoga.
Så igår gjorde jag min första yogaklass. Jisses, så det
drog, spände och värkte överallt. Jag har stora för-
hoppningar och förväntningar om att detta ska göra gott
i min kropp. Kommer även att gå på bindvävsmassage
några gånger till. Nu jäklar ska denna kroppen bli mjuk
igen.
Är det någon av er som har erfarenhet och resultat av yoga
och ömmande kroppar, berätta gärna. Samlar på mig så
mycket jag kan för att förbättra kroppen.
Puss på er.





5 kommentarer:

  1. Inte kul att ha ont! Tror på yoga... få kontroll på sin kropp och andning. Bra för alla muskler! Lycka till och hoppas du blir bättre.

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  2. Ont är inte alls kul. Jag tror också på yoga och har tänkt boka in mig på medicinsk yoga när min op av knäet är klar och börjar bli läkt.

    Ha en fin lördag. /Kamilla

    SvaraRadera
  3. Har praktiserat medicinsk yoga under flera år och det är numer min medicin. Otroligt bra. Så bra att du sökt dig till yoga så tidigt. Hoppas du skall få nytta av den !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Åhh, nu längtar jag med till yogan startar upp igen efter sommaren... Skön stunds avkoppling på "Här & nu & bara jag...) Hoppas den kommer hjälpa, för det tror jag! Bra tänkt på bindvävsmassage också.. Kanske lymfmassage också kan vara nåt..?!
    Största kramen från mig <3

    SvaraRadera
  5. Känner inte till det, men har faktiskt själv blivit stel i kroppen. Vi har också reumatisk värk i släkten.
    Jag tränar ju allt möjligt, men kanske man skulle behöva något yoga-aktigt, för att mjuka upp sina leder lite mer.
    Får väl se om det blir av nån gång.
    Ska bli intressant att höra om det hjälper för dig.

    Kram på dig!

    SvaraRadera