lördag 5 augusti 2017

Loppat prylar

Vad jag tycker det är roligt att gå på loppis. Man vet aldrig
vad man kan hitta. Just nu har siktet varit inställt på staffli,
gärna ett gammal antikt, men det kommer jag nog inte hitta
på ett loppis. Och så tallrikar, uppläggningsfat mm från serien
Rando, Rörstrand som vi har i stugan och vill ha mer av.
Ang staffli, hade jag stora förhoppningar om att hitta ett när vi
var på resa i Skåne. Men det var på hemmaplan i torsdags jag
hittade ett studiostaffli på Erikshjälpen. Ett sådant tror jag kostar
över 1000 kr nytt. Detta fyndade jag för 350 kr, med målarfärg på.
Det gillar jag, för iden om att någon annan stått och skapat nåt på
detta gör det bara mer värt för mig.
Sen fick jag tips när jag var på senaste målarkursen av en
kvinna som sa att hon brukar köpa gamla tavlor på loppis för
att måla på. Så det har jag hittat fem stora tavlor med ram för
ca 200 kr. Så jag är jättenöjd med mina "loppade" prylar.




1 kommentar:

  1. Loppisar är kul. En sommar var jag helt crazy på loppisar och släppade med mig familjen lite för ofta tyckte de då.

    Ett gammalt staffli skulle jag också gärna haft.
    Ha det bäst. Kamilla

    SvaraRadera