torsdag 20 juli 2017

Måla av hjärtans lust

God morgon på er. Detta inlägget är schemalagt, för just
nu är vi på väg ned till Skåne några dagar. Ska övernatta
i Ystad och Malmö. Så mer om denna resan blir det när
vi kommer hem.
Så länge bjuder jag på en underbar morgon från stugan
när jag hade alla målargrejer med mig. Det var en ny
upplevelse att få sitta ute och måla. Det gav nästan lika
mycket inspiration som när vi är i grupp och målar. Det
första som kom till mig var svenska sommarfärger. Men
ju mer jag målade blev det mer åt varmare breddgrader
med delfiner, bananblad, vatten och blommor. Det kan
skifta från den ena minuten till den andra. Det är absolut
inget som är klart. Faktum är att jag har ingen tavla som
är klar för signering. Men vill hemskt gärna att det är nån
som blir klar snart.
Sista kurstillfället i Vedic Art, handlar just om avslut och
färdigställandet att tavlor. Längtar till det kurstillfället.
Näe, hörrni, jag önskar er en toppendag denna sommar
torsdag. Puss på er.







2 kommentarer:

  1. Du verkar ha det extra mysigt vid din stuga. Det märks att du brinner för ditt nya projekt och ser fram emot avslutlektionen.
    Undra om du ska bo på "Contan" eller "Saltan". Eller kanske någon helt annanstans. Vi var nere en stund i centrum i eftermiddags. Där var gott om turister och ont om p-platser. Imorgon ska vi fara iväg på räls till en annan skånsk kuststad för att bo på "lyxhotell".
    Ha det bra i skåneland.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bor på B&B Villa Sandby. Är du bortrest på lördag?

      Radera