söndag 2 juli 2017

Det finaste bröllopet jag varit på

Tårar på bröllop har jag aldrig fällt, fören igår. Magdalena,
den vackraste varelsen jag känner, sa ja till sin Patrik i kyrkan.
I sin enkelhet var hela deras bröllopsdag så äkta och genuint.
När dörrarna öppnas in till kyrkosalen där vi sitter och väntar på dom
och paret med barn skrider fram i gången till tonerna av JonHenrik´s
"eatneme gusnie jeenh dåaroeh", brister det fullständigt för mig.
Dom är så fina och dom har valt en låt som är så stark att det
inte går att hålla tillbaka tårarna, som i strid ström trillar ned för
mina kinder. Tur att det bara var början av akten så jag hann gå
från rödögd lipsill till glad bröllopsgäst när dom tågade ut igen.

Festkvällen som följer är glad och lättfull. God mat, glada lekfulla
gäster och så Roffe´s som spelade. Den lilla ortens egna spelmän.
Tre äldre herrar som spelade och underhöll. Perfekt! Jag är så
otroligt tacksam att jag fick vara med på bröllopet. Det bästa jag
nånsin varit på. Och åter igen kära brudpar, fam Nilsson önskar
Er en massa kärleksfulla år, härifrån till evigheten ♥





3 kommentarer:

  1. Låter mysigt med bröllop.
    ....och du, man ska gråta på bröllop.

    Kram på dig, Anneli

    SvaraRadera
  2. Underbart! Älskar bröllop!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Så underbart med bröllop. Förr grät jag jämt när det vankades bröllop. Nu på de sista bröllopen tycker jag det är jobbigt ur en annan synvinkel. Flera av våra vänner är separerade med några ganska trasiga historier bakom. Då har det varit så jobbigt och känts så fel att vara på bröllop när paret lovar heligt att vara varandra trogna när jag vet att anledningen till att förra bröllopet gick isär var på grund av otrohet.

    Jag är för blödig men bröllop är så stort och vackert och kändes på min tid när vi i min krets gifte oss i slutet på 90 talet var allt så äkta så känns det inte längre.....

    Fick frågan för två somrar sedan när vi var på bröllop på Gotland och en av våra närmsta vänner gifte sig igen varför jag inte grät som jag brukade. Jag kunde helt enkelt inte när jag var med som stöd i dennes skilsmässa några år tidigare och ff vän med dem båda.....

    Ja vi skulle måla och skapa lite tillsammans om vi bodde närmre.

    Kram från mig.

    SvaraRadera