lördag 8 juli 2017

Dagstur till Gränna

Maken är i Norge och fiskar. Killarna stack till Örebro för att
bada. Vad skulle jag hitta på denna lördagen alldeles för mig
själv då? Ligga i soffan och vifta med tårna, städa och ful-
dansa med snabeldraken, måla? Näe, det blev en dagstur till
Gränna med jobbarkompisen och sötaste tjejen S. Hon hade
aldrig varit där, så vi stack dit och turistade lite. Väl där visade
det sig att en annan jobbarkompis med familj och var på väg
dit. Hittade dom och pratade lite med dom också. Inte nog
med det, maken största brorsdotter med familjen hittade jag
också. Värsta vän och familjeträffen i Gränna idag. Jag köpte
inga polkagrisar, trots att jag hittade "vuxengrisar" ;) Däremot
hittade jag "mormors sidenkuddar". Nån mer än jag som har
nostalgiska mormors-minnen till sån karra?
Det kom lite regn medans vi var där, annars hade vi en väldans
tur att solen kom fram. När vi åkte hem, körde igenom Jönköping,
kom en sån jäkla skur att vi var tvungna att krypköra i 40. Helt
galet var det. Tack S. för detta bra lördagsförslag :)















3 kommentarer:

  1. Vilken läcker header du har. :) Många fina bilder från gemytliga Gränna. Vad är vuxengrisar? :) Släktträff med knorr. Som det kan bli. Var ni inte sugna på en tur till Visingsö? En gång höll jag på att elda upp ön. ;) Får bli ett kåseri i nästa bok. Bäst att köra försiktigt när det kommer sommarösregn. Risk för vattenplaning. Har han fått någon stor norsk fisk? :)
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  2. Mysigt utflyktsställe, vi brukar alltid pausa där på väg hem från Gothia.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig tur och det låter mycket trevligare än att dansa runt med snabeldraken. Kram Anette

    SvaraRadera