torsdag 22 juni 2017

Dag 2, del 2

Oj, jag var så trött igår efter dessa två underbara dagar av
skapande och utvecklande att jag inte hade orken att sätta
mig här och skriva om det. Men jag är så tacksam för detta
tillfälle. Det var mycket av "verktygen" och kunskapen som
sjönk in i detta kurstillfället. Jag gick därifrån med en känsla
av skakad champagneflaska. Massor av inspirationsbubblor
som ville uppåt och ut. I morse kände jag mig go´och gla´
som ett nypeelat ansikte som är så mjukt och lent att man
bara vill känna på det hela tiden. Jag vill vara i detta tillstånd
alltid.

Andra och tredje bilden är från en av övningarna. Alltså inget
färdigt verk. Lunchen intogs när vi ville och vart vi ville. Så
jag satt och studerade det jag hade gjort en stund.
En annan rolig grej var att K. hade en bok på ett litet bord som
jag fick syn på. Den hette Djurens språk. Blev nyfiken då jag
har en zebra period just nu. Och det som stod där var så
passande. Under första dagen hörde jag att dom andra hittade
djur i sina tavlor så jag blev förste läsare av boken. Och det
stämde ruggigt bra. Läs på bilden längst ned vad det står om
zebran ;)

Fylld av allt detta längtar jag ännu mer till semestern. Håller
tummar för bra väder, så jag kan ta med alla målar grejer till
stugan. Tänk att stå ute på tomten och skapa i friheten.
Längtar så efter det ♥







3 kommentarer:

  1. Så underbart.Jag blir så inspirerad av att bara läsa om dina dagar.

    Glad midsommar.

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart! Vill också bubbla av inspiration att måla! Ska inreda en ateljé här hemma. Då... då ska jag måla!

    Glad midsommar och Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Åhh så härligt det ser ut - gick på Vedic Artkurs för många år sedan men kom aldrig längre än till steg 11 tror jag. Har hela tiden tänkt ta upp det igen men det har inte blivit så. Nu smider jag planer för att fixa till en ateljé hemma, får se om det blir i år eller nsäta år.
    Hoppas du fick staffliet med dig till sommarstugan - måste vara ljuvligt att stå ute och måla nu när du är full av inspiration.
    Lycka till med skapandet !
    kram/Isa

    SvaraRadera