måndag 1 maj 2017

Vedic art kurs

Wow, så mycket energi jag fått i helgen. Och då menar jag
inte "god energi" som när man umgås med goda vänner eller
gör nåt roligt. Utan på riktigt. Energi som man nästan kan ta på.
Vedic art handlar om så mycket mer än bara målning. Du får
lära känna dig själv också. Mental träning. Ögonöppnare.
Komma i kontakt med saker du har gömt undan i kroppen mm.
Det är lika mycket terapi och lära-känna-sig-själv som i själva
målningen. Att växla från ena hjärn-halvan till den andra, stanna
kvar i ett kravlöst tänkande är mycket svårare än man tror.
Så lätt att tankarna smyger sig tillbaka och man börjar tänka för
mycket. Natten mellan lördag och söndag så drömde jag väldigt
mycket och jag grät jättemycket i drömmen. På söndag morgon
kände jag mig rätt tom. Och när vi stod vid våra dukar kände jag
mig låst i tankarna. Hade oömma kläder på mig som det var helt
ok att få färg på. Det hade jag ännu inte fått. Tyckte själv att jag
kände mig för "ren" och funderade på om jag börjar att kleta lite
färg på mig själv så kanske det släpper. Och det gjorde det banne
mig. Sen kom jag loss och "klabbade" på. T o m med så att mitt
rygg och höft onda var borta. Om det var en ren tillfällighet just
denna helgen har jag inte svaret på. Men vill gärna tro att energin
som flödade för fullt hade del i det.
Vi var 8 deltagare. Pigga, glada människor som man gärna hänger
med. Vi har skapat en fb-grupp där vi kan inspirera varandra och
kanske få till en målarträff utanför kursen.

Jag har inga färdiga verk att visa er. För inget jag påbörjat har
blivit klart. För så som det såg ut när jag började på en tavla, kan
ändra sig flera, flera gånger innan man känner att man är helt
klar med den. Kommer säkert inlägg framöver av klara tavlor
med bilder under processen av skapandet.

Jag är så nöjd med helgens målningskurs och jag fullkomligt
sprudlar av energi idag. Underbart ♥













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar