lördag 13 maj 2017

Vårmönstring som bjöd på att en dröm ska få uppfyllas

Mamma och jag har varit och kollat på gamla bilar vid
Almenäs, Vårmönstringen. Egentligen behöver jag inte
skriva så mycket om alla gamla fina och lite mindre fina
bilar, för det som verkligen gjorde min dag, är att jag
inom snar framtid kommer att få uppfylla min dröm som
jag haft sen tonåren. Få åka en Corvette Stingray. Jag tror
nästan inte det är sant. När alla Corvetter var på ingående
och körde upp på gräskullen, snabbade jag på mina haltande
steg så fort jag kunde. Den första som intog gräskullen var
en röd corre och mitt hjärta klappade lite extra. Jag tänkte,
det är nu eller aldrig. Jag gick fram till mannen som körde
kärran och började prata. Berättade min dröm. Men det
visade sig att han bodde i Göteborg och skulle ha lite
svårare att göra min lycka total. Däremot, sa han, jag ska
presentera dig för en kille längre bort här. Han bor i Borås.
Sagt och gjort. Vi gick över till hans kompis. Första karln
förklarade läget och killen med den mörkblå Corvetten sa
att han absolut kunde uppfylla min dröm. Tog hans namn
och telefon nummer, förklarade jag kommer vara borta
nästa vecka och ringer honom under v 21. Det kommer inte
alls bli tungt när semestern närmar sig slutet för jag har en
stor grej som väntar på mig.
Fattar ni, jag ska äntligen få göra det jag velat i 30 år!
Me so happy :)  :)  :)  :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar