fredag 19 maj 2017

Prag, Tjeckien

Prag blev kärlek vid första ögonkastet. Hit vill jag åka flera
gånger. Oj, vilken mysig stad.
Från hotellet vi bodde på hade vi ca 15 min promenadväg.
Perfekt. Vi såg på kartan att mellan hotellet och Karlsbron
låg The John Lennon Wall. Det var en frihetsrebell grupp
som hade John Lennon som ikon och började måla citat ur
hans låtar, på den här muren. Sen har den fyllts på och fyllts
på. Man kunde själv skriva ett favorit citat eller kärlekens
ord på väggen om man ville. Efter det var det självklart att
stanna på John Lennon pub och ta en kall öl innan vi fortsatte
till gamla stan via Karlsbron.
Jag har svårt att sätta ord på känslorna och försöka förklara
hur jag kände. För man ville stanna upp och bara vara i den
underbara atmosfären som sjöd av liv och härlighet.
Har du inte varit här, måste du bara åka hit enligt min mening.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar