måndag 15 maj 2017

Kassel, Tyskland

Makens jobb tänker jag inte skriva om. Jag visar hellre allt fint
jag fått se. Kassel har en stor bergspark som heter Wilhelmshöhe.
Där finns slott, dammar och vattenkanaler från bergstoppen ned
till slottet. Dessvärre var det bara söndagar och onsdagar vattnet
var påslaget, som ett vattenspel. Så det missade vi. Det hade
varit effektfullt att se. Så åker ni till Kassel, se till att läsa på när
vattenspelet är (om det ev byter dagar). Kanonfint väder. Passade
på att gotta mig med jordgubbar och champagne (trodde jag, fy
attans vad äckligt den champagnen var. Ser bra ut på bild i alla
fall..haha)
Och det var en jäkla tur att jag inte slog mig värre på knät, så jag
hade behövt gipsa eller nåt. Hade inte orkat hoppa på kryckor här.
(förresten, inte nån av dagarna)
Fanns även många affärer att springa i medans jag skulle roa mig
själv. Handlade inget särskilt. Jo, billiga hawaiigrejer :P
Jag känner att, visst var det roligt att se Kassel, men jag åker nog
inte tillbaka. Tack för mig :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar