lördag 6 maj 2017

En maj dag i stugan

Denna lördagen har vi ägnat helt och hållet åt sommarstugan.
Det känns som vi är så mycket efter pga av kallt väder. Plus att
vi behöver måla en utsatt gavel. Den vi har utemöblerna vid.
Vore gott att ha det gjort innan vi slänger ut stolar och bord där.
Vi har inte alls kommit så långt som vi gjort andra år. Plus att det
går bort två helger nu i maj, när maken ska till Tyskland och Tjeckien
och jobba och jag ska hänga med. Det klagar jag verkligen inte på
för det känns fantastisk lyxigt. Det är bara det att jag är inte van att
balansera upp tiden bland en massa saker som händer och det gör att
jag både känner mig lite stressad och lyckosam.
Det är väl bara att andas, koncentrera sig på en sak i taget och gilla
läget, som man säger. Jag kan omöjligt vara på flera ställen samtidigt.

Hela ens liv handlar om att försaka saker. Jag får försaka min tid för
att jobba och tjäna pengar. Jag får försaka pengar för att bo, leva och
ha en hobby. Jag försakar mina lediga timmar efter jobbet för att jag
vill motionera, utföra min hobby mm. Jag försakar tid med mina
kids när jag väljer att ta ledigt och åka iväg med maken ut i Europa.
Vad tycker du är värt att försaka? Usch vad djupt det blev nu, men
visst handlar det om att försaka olika saker i livet. Och det är bara
du som kan välja vad du vill försaka för att få något annat i retur.
Eller hur?!


7 kommentarer:

  1. Ja alltid dessa vägskäl och val...om man gör si eller så!
    TÄNK vad dagarna är långa när man är bortrest på semester, ingen tvättkorg, plock i diskmaskin och ingen dammsugare...DÄR går det mycket tid!
    Ha en skön söndag...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Ja, visst går det åt mycket tid till en massa måsten. Hade varit skönt om man slapp jobba heltid, men det går ju inte såklart. Då får man ju ingen vidare pension heller.
    Träningen tar också tid även om jag tycker det är jätteroligt. Fast mycket tid tar det allt, och jag går lätt upp i vikt så därför prioriterar jag det.
    Det är inte alltid så lätt vad man ska välja att göra.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Så tänker jag hela tiden om allt.....jag kan verkligen analysera sönder saker. Jag är ju egentligen skit dryg haha. Men en fundering är faktiskt inte fel. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så tänker jag hela tiden om allt.....jag kan verkligen analysera sönder saker. Jag är ju egentligen skit dryg haha. Men en fundering är faktiskt inte fel. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Jag tänker inte så mycket på det där längre, det är svårt att skapa en balans så jag gillar läget mera nu!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Vet inte om försaka är rätt ord...mer en massa prioriteringar man måste göra eller mer blir tvingad till och då faller vissa grejer bort tyvärr. Vilka som ska göra det är ju då det knepiga. För min del känns det som om jobbet tar liiite för mycket av min tid och energi så jag prioriterar bort mina egna intressen för att jag helt enkelt inte orkar. Inte är livspusslet lätt inte...och alla dessa dagar som kom och gick var själva livet...
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera