lördag 1 april 2017

Vego mässa i Göteborg

Lite nervös var jag när jag skulle stiga in genom entren
till vegomässan i Göteborg idag. För mitt inre såg jag en
jättepil som sänktes ned ovanför mitt huvud, följt av en
larmsiren och en mekanisk röst som upprepat skulle säga
"meat eater, meat eater, meat eater", sen skulle jag bli
omringad, fastspänd och stenad för att jag äter kött....
Men nej då, alla var jättesnälla (surprise, haha).

Störst förhoppning hade jag om att det skulle finnas en
massa smakprover som man skulle kunna ta till sig. Det
var inte så mycket som jag hoppades på. Men säkert att
det var en bra mässa i vegan världen. Det var inte bara
mat, det var eko- och vegan vänliga kläder, skor, smink-
och hudvårdsprodukter, leksaker och mattidningar. Det
var inte allt jag smakade på, inte godiset och inte kom jag
fram till tofu demonstrationen. Dit var sjukt lång kö. Såg
det först när jag höll på att klämma mig fram till ett av
borden och det var tur, annars hade jag säkert blivit stenad
ännu en gång. Kan ju ha varit militanta veganer på plats...
haha..sorry alla veganer. Ta detta med en stor nypa salt.
Jag hittade supergoda saker, kebabk*tt gjort av kidney-
bönor (hoppas jag kommer ihåg rätt här), soyabaserade
k*cklingbitar...mums vad gott det var. Sen har jag en
kollega vars dotter är vegan. Hon har pratat om nåt som
heter Jackfruit som visst skulle vara väldigt gott. Detta var
det inget smakprov på, men en burk kostade bara 15 kr så
jag slog till och köpte 6 st. Skulle funka som pulled pork,
man marinerar, trasar isär det och steker på. Så det fick
det bli.

Efter vi var klar på mässan vandrade vi lite i stan. Och skratta
inte nu, för egentligen borde man väl dra direkt till nåt ställe
som serverar vegetariskt efter mäss besöket, men det gjorde
vi icke. Hittade först en food truck där vi köpte nåt spännande
med pork, sen hade vi inte långt till Feskekôrka därifrån. Där
gick vi in och köpte oss en skaldjurstallrik och delade på.
Vi kunde sitta ute och äta för det var härliga grader och vind-
stilla. Feskekôrka får ni se bilder från en annan dag. Varken
jag eller maken hade varit inne där förut. Kan berätta att
snålvattnet rann till bra där inne ..haha.
Finfin lördag har jag haft, vänner, hoppas ni haft det också ♥












3 kommentarer:

  1. Men så spännande. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Men så spännande. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Åh den mässan hade jag velat spana in!

    Kram Jenny

    SvaraRadera