måndag 24 april 2017

Passande söndagsaktiviteter

Svärmor fyllde 84 år i söndags. Maken stack till Danmark
kl 7 på morgonen så det blev jag och pojkarna som åkte och
gratulerade henne. Hon ville inte ha nåt kalas för hon var
trött efter en långdragen förkylning. Vi köpte en liten tårta
och tog med. Svärfar ligger fortfarande på lasarettet. Så det
var nog lite härligt med besök ett tag.

När jag kom hem slängde jag på film och kollade Amadeus.
Blev lite sugen att se filmen igen efter lördagens operabesök.
Japp, den var fortfarande bra. Och jag kunde nynna med bäst
jag ville eftersom jag var helt själv hemma ..hihi.


4 kommentarer:

  1. Det är lite knepigt det där med opera...Har inte sett en riktig föreställning men både lyssnat och sjungit en del operasånger i kören. Gillar en del medan annat kan bli lite "skrikigt". Tycker nog bäst om mansröster i opera. Trollflöjten hör väl till de mer lättlyssnade och Carmen likaså. Ska nog försöka titta på en föreställning. Var på en modern dansföreställning av Svansjön och det var häftigt.
    Ha en fin vecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt nyfiken på opera och skulle gärna på en... Ett brett smile breder ut sig när jag läser om hur finaste B-Å skrattar så tårarna kommer.. ;) Hade jag gärna velat höra <3 Hade ingen aning om att du gillade operamusik... Det närmaste jag har kommit är Fantomen på operan via film... Äldsta dottern J var alldeles fascinerad av den filmen som liten, ovanligt tyckte jag då..:)
    Ha det bäst fina kusin, kram Kate

    SvaraRadera
  3. Läckra konstverk du gör. Taggtrådskaktusen var ju en jättekul idé.
    Älskar Trollflöjten... vill gärna se den den live.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Vov, vilka fina konstverk, gillar färgerna så snyggt. Men, här blir det nog lite grått och beige, gillar det mest.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera