lördag 8 april 2017

Påsk på Uddetorps Säteri

Jag känner mig som smileyfiguren med hjärtan till ögon
när jag stiger innanför dörrarna till påskmässan på Uddetorps
säteri denna soliga lördag förmiddag. Det är kärlek vid
första ögonkastet. Vilket underbart ställe. Jag vill bo här.
Tänk att äga ett sånt här guldställe. Jag ska länka till deras
hemsida så ni kan gå in och kika på bilder när dom har haft
fest, bröllop, julmarknad osv.

I dag säljs det hantverk, lokala matprodukter, blommor, godis
med mera. Påskharen möter dig med godis, till både stor och
liten, barn blir målade till påskkärringar och framför allt, du
får insupa en fantastiskt fin och härlig atmosfär. Vi köpte ost-
kaka, riktig sådan utan en massa e-nummer och tjafs, till
svärföräldrarna som firade 61-årig bröllopsdag igår.
Nere i caféet var det sååå nära att jag bröt mitt godis och fika-
bröds förbud som är till påsk. Bara för att få vara kvar lite
längre och njuta åt allt det fina var jag beredd att "fuska" och
fråga maken om vi skulle ta en fika. Men envisheten vann.
Satta mål är till för att uppnås. Eller hur?!
Och visste ni att hönor är designade? Jodå, kolla den vita och
bruna hönan på sista bilden ska ni få se. Se vilket fint mönster
dom har på fjädrarna. Kanske att dom är hit fraktade från
Disney, jag vet inte riktigt.

Uddetorps Säteri, jag kommer tillbaka. Var så säker.
Här kommer länken, klicka här >>>>  Kolla deras blogg på alla
underbara bilder.











4 kommentarer:

  1. Vilket underbart ställe! Så mycket fint.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Men där skulle jag vilja vara. Så mycket. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Men där skulle jag vilja vara. Så mycket. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så mysigt 🐓 ...
    /Kram Kram

    SvaraRadera