söndag 2 april 2017

Mera lördag

I dag har jag varken kommit ur mysbyxorna, fått på mig
mascara eller kommit utanför dörren. Önskar jag kunde
skriva att jag hade storstädat och putsat fönster. Men det
har jag inte heller gjort. Däremot har jag rensat lite bland
papper i skåp och lådor och kastat lite. Det känns ju bra.
Jag är väldigt ordningsam med fakturor och papper på
jobbet och raka motsatsen hemma. Fy fasen vad tråkigt
det är, därför brukar allt hamna i en hög. Så det är ju inte
mycket att skriva om.

Därför berättar jag mer om gårdagen. Den var bra mycket
roligare. Feskekôrka. Gå icke in där utan en stor plånbok.
Ty du kommer att önska att du kunde köpa allt.
Vad det vattnades i munnen när vi gick därinne och kikade
på allt gott. Till slut köpte vi en skaldjurstallrik som vi
tog med ut och satt vid vattnet och åt. Det gick faktiskt.
Trots att det var sån dimma när vi kom, hade det lättat lite
och det var go'a grader ute. Första käket ute. Annars fanns
det tre ställen därinne att sitta och äta på.
För att fortsätta på fiske-spåret, hade jag läst nånstans att
det skulle finnas en laxtrappa vid Lärjeleden, så den letade
vi rätt på när vi ätit färdigt. Nån lax som hoppade såg vi
inte men det var roligt att ha varit där och sett det. Och så
fick vi ju fortsätta vara ute och ta en liten promenad.

Nu har jag precis sett rysar matchen mellan Frölunda -
Brynäs, som Brynäs snabbt kopplade greppet om för att sen
fullständigt tappa till nästan oavgjort och förlängning.
Men dom hade sekunden eller hundradelen på sin sida och
tog hem första semifinalmatchen. Thank god for that.
Endast några timmar kvar på denna helgen som snabbt rusar
fram emot en ny jobbvecka.
Njut nu av söndag kvällen, fina bloggisar och läsare.














2 kommentarer:

  1. Skönt med sådana dagar ibland.
    Mums vad gott det ser ut.
    Fin kväll till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Älskar fisk och skaldjur! Så gott och så mysigt att sitta ute och äta i Göteborg. Har faktiskt aldrig varit i Fiskekörka. Skulle mer än gärna komma dit en dag. Här är det lite nervöst... IFK Norrköping spelar sin första match i Allsvenskan. Håller tummarna så jag får hem en glad man!

    KRAM Anna

    SvaraRadera