fredag 14 april 2017

Låååång fredag som i...

.. att hinna mycket. Inte lååång som i tråkig. Jo, lite förstås.

Grabbarna stack Elmia, Jönköping för att gå på motormässan.
Jag och maken drog på oss arbetskläder och åkte till sommar-
stugan för att börja kratta och greja. Har det som tradition att
börja vid påsk. Första grillningen och äggletning. Men i år är
inte vädret det bästa så vi kommer inte vara där på samma sätt.
Dessutom är svärfar på lasarettet igen och svärmor ligger
hemma i feber och förkylning.

Men vi åkte upp på förmiddagen medans solen sken och började
lite. Kunde t o m sitta på altanen i solen och äta våra mackor och
känna värmen i ansiktet en stund. Sen var det hem och duscha för
att åka vidare upp till lasaretten en stund. När vi ska gå, säger vi,
vi ses imorgon. Då säger svärfar med svag röst: om jag lever,
hälsa pojkarna. Det tar på mig. All energi rinner av mig och jag
blir ledsen.

När jag kommer hem sätter jag mig och börjar tillverkningen av en
taggtrådskaktus som jag sett på nätet och är sugen på att göra.
Taggtråd hittade jag efter ett promenadspår för några veckor sen
som vi tog hand om ;) Det är lite knixigt material att jobba med.
Men efter en stund får jag till det skapligt bra.
Nu ska det bara gjutas en fot till den. Får bli senare i påsk på
makens jobb. Kommer i ett eget inlägg när den är klar.
Framåt 18-tiden får jag ett meddelande av sötaste vikarien på
jobbet att hon kommit hem. Jag har lovat att vi ska titta på
hennes bil som krånglar lite. Tycker inte hon ska lämna in den
på verkstad och bli ruinerad om det är nåt som vi (läs maken)
kan hjälpa henne med. Men det tar inte maken lång stund innan
han lokaliserat vad det är och tyvärr kan vi inte hjälpa henne :(

Nu är det inte mycket kvar av dagen. Vi åker snabbt hem för
att inta soffan. Sista och avgörande matchen om finalplatsen
mellan Frölunda - Brynäs börjar snart och den matchen måste
jag bara se. Fy fasen vad nervöst det är att titta på hockey. Jag
biter på naglarna och pulsen höjs flera gånger. Men det var det
värt. Brynäs vinner och är nu i final. Både jag och maken har
folk på våra jobb som det gnabbas lite med och vi ser helt klart
fram emot att gå till jobbet nästa vecka så vi får glänsa lite ..hehe.

God natt nu, kära läsare, och hoppas ni också haft en låång fredag
med mycket gott innehåll. Puss på er.


5 kommentarer:

  1. Hallå finaste Boråspinglan... Jisses vad mycket ni hann med denna låååångfredag! Hoppas verkligen att svärfar piggar på sig snarast.. <3
    Vilket projekt... taggtrådskaktus?!! Blir spännande att se den sen!
    Jag , syrran och Robin åkte över dagen till Matfors i torsdags... Tufft, jobbigt men glad att träffa alla, även om mycket av det "gamla" är borta...
    Ha det bäst nu och hälsa familjen <3
    Kramis från Kate

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt med din svärfar. Det är sorgligt när ens närmaste blir svårt sjuka.
    Ni verkar ha haft det mysigt vid stugan, även om det har varit lite kallt.

    Ha en bra fortsättning på helgen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ledsamt med din svärfar, hoppas han snart blir pigg igen.
    Önskar dig en fin fortsättning på påsken.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Hej fina du! Jag har haft ett långt intensivt lov. Hur ska jag orka jobba imorgon, hahaha! Det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera