tisdag 25 april 2017

Colour me happy

Jag behöver färg i mitt liv. Det gör mig glad. Det "svart/vita livet" är
inget för mig. Visst, det är rent och snyggt när man ser det hos andra
och i inredningstidningar. Men jag skulle inte kunna bo i det. Hade
nog känt mig rätt livlös. Jag känner att jag blir pigg och glad av färg.
Kanske därför jag älskar retro, Flower Power och Hawaii saker så
mycket. På riktigt skulle jag kunna fixa mig ett happy room, inrett
som en färgglad tiki-lounge eller ett psykedeliskt flower power rum.
Kanske det var det som gjorde att funkade så bra med måleriet som
 jag fått upp ögonen för. Och på tal om måleri, ska jag nu till helgen
gå första kurstillfället i Vedic Art. Det jag har provat på att måla i
hemmet nu, har blivit saker som direkt föreställer något, solros,
ananas t ex. Men jag tror att en helt ny "värld" kommer att öppna
sig när jag lärt mig Vedic Art. Jag längtar som tusan till helgen.
Lördag och söndag kommer jag att vara "Petra - konstnären" haha.




4 kommentarer:

  1. Tur är väl Att smaken är olika. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så roligt att gå på målarkurs. Du måste visa alla dina fina tavlor och verk som du skapar. Jag är både och älskar vitt men samtidigt måste det finnas någon färgklick annars blir allt så kallt tycker jag.

    Sov Gott / Kamilla

    SvaraRadera
  3. Vad kul att måla. Jag har många gånger tänkt anmäla mig till en målarkurs men det har aldrig blivit av. Fin blogg du har, ska komma ihåg din adress så jag kan återkomma. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej "Målerskan"! Jag förstår att du längtar till helgen. Jag har alltid önskat att jag hade talang för att måla och teckna. Inte heller jag är en svartvitmänniska. Precis som sanningen om livet är det inte bara de två färgerna som styr. Okej. Schackbrädet ska vara målat med den där magiska penseln som finns på Jultomtens verkstad. Jag gillar Zebra-koppen. Vill jag bli glad köper jag färgglada blommor. Det räcker att min själ och tunga är svart. :) Ha det kul i helgen kram från ett soligt Y

    SvaraRadera