torsdag 23 mars 2017

Vedic art kväll med kollegor

Jag är omvänd! Fy fasen vad roligt vi hade igår. Det var inte
på långa vägar vad jag trodde det skulle vara på målarkvällen.
Vi var några stycken som nästan ursäktande sa att jag kan ju
inte ens måla en streckgubbe. Vedic art handlar inte om att
man ska måla nåt som direkt visar ett motiv. Vi fick höra att
tänk inte och börja bara kladda på med färg och se vad det
blir efterhand. När vi alla fått material och stod vid våra
platser och lite smått kommit igång, blev det näst intill
knäpptyst en stund. Alla hade borrat ned huvudet och satt
igång på ett sätt som jag verkligen inte trodde vi skulle göra.
Åtminstone inte jag själv. Jag trodde jag skulle bli stående
och titta på vad dom andra gjorde innan jag vågade börja, men
det blev helt tvärtom. Jag brydde mig inte alls om dom runt
omkring mig utan gick på med färg direkt. Det enda jag tänkte
på vägen dit var krasse-färger, gult, orange och rött. Efter ett
tag dök det upp ansikten i färgen och då försökte man förstärka
det. Och på nåt ställe fick det bli ett hjärta. Och det var precis
detta gick ut på, att öppna sinnet och go with the flow.
Jag blev så glad när en av kollegorna spanade in min tavla och
sa: flower power. Yes! Det är ju jag.
Man kan även gå kurs i Vedic art. Det bygger på 17 st principer
och just nu känner jag mig väldigt pepp på att hoppa på en kurs.
Väl hemma slängde jag mig på datorn och kollade hennes hem-
sida, för jag hörde talas om att man kunde komma dit på
"öppen atelje" och måla. Det är redan nästa vecka på onsdag.
Gissa vem som kommer gå dit? Jo, tjejen som motsträvigt sa
att jag går väl med då. Och jag har redan ideér hur jag ska börja.
Får ni chansen att prova Vedic Art, GÖR`T!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar