torsdag 2 mars 2017

Tommy Nilsson på Åhaga

Förväntansfull satte jag mig i stol 46, rad två inne på Åhaga
igår kväll. Om bara en liten stund skulle Tommy Nilsson
äntra scenen. Musikerna först och sen stiger han ut, lång och
stilig. Han drar av första låten. När den är slut vänder han
oss ryggen, ljuset tonas ned och en inspelad Tommy röst
pratar. Sen sjunger han nästa låt. Och samma visa efter den
låten, han vänder ryggen till och vi får höra hans inspelade
röst. Och så här håller det på i 45 min. Hjälp, vad är det här
tänker jag. Är han blyg eller vad är det med honom. Sång
och uppträdandet var toppen, men varför säger han inget. Jag
önskar verkligen jag hade läst på lite om hans konsert innan
jag gick dit. Det här var konceptet på första akten. Jag antar
att det var nån form av budskap han gav oss via inspelningen
Men jag hör inte vad som sägs för jag är så förtvivlad och en
smula besviken att han inte pratar till oss.
Sänder t o m ett sms hem och meddelar att jag känner en
smula besvikelse. Jag som vill att allt ska vara så kolossalt
bra så jag känner mig förälskad efteråt.
Det blir paus och jag törs nog svara för alla i publiken att vi
kände oss som frågetecken.
Akt 2 sätter igång och in stormar en Tommy med nytt liv och
tjoar -HEJ BORÅS! Trodde ni jag skulle hålla tyst hela
konserten? Åh, vad glad jag blir. Nu ska vi få Tommy in real
action. Och visst får vi. Han dunkar vettet ur oss i vissa låtar.
Kärleken, vemodet, glädjen, styrka och tokigheter strömmar
mot oss. Äntligen får jag känna förälskelsen.
När det är slut står jag och några till och pratar kvar inne i
lokalen, för det är ändå så lång kö till jackorna. Rätt vad det
är dyker han upp bakom oss, på väg till signering där dom
säljer hans skivor och t-shirtar mm. Jag kan inte hejda mig
utan ropar att Tommy ska komma till oss. Jag får en selfie
med honom och det bubblar lite extra i kroppen när jag tar
hemåt och jag nästan känner mig lite som en fjortis. Och inte
i en negativ form utan att det är så gott med de sprudlande
känslorna i kroppen.





3 kommentarer:

  1. Åhhh, vad härligt att det blev bra - till slut!!! Ibland får man bli som en sprudlande fjortis... ;)
    Stora fredagskramen till Dig, du vackra från Kusin!

    SvaraRadera
  2. Wow så kul! Den mannen har en fantastik röst!

    Trevlig helg och Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ha ha vad roligt att han var helt tyst och sedan rockade los även i mellan snacket. Instämmer att han verkligen kan sjunga den långa mannen.

    Kram.

    SvaraRadera