söndag 5 mars 2017

Stadsbiblioteket

Söndagen har som så många andra söndagar ägnats åt
en massa ärenden. Slänga skräp åt svärisarna, handlat lite,
varit till bibblan åt sonen. Här blev jag överraskad när jag
steg in idag. Kulturhuset är på "mys-ningsvägen". Vi har
ett jättefint och fräscht kulturhus med bibliotek, teater och
konstmuseum i en och samma byggnad. Ska inte säga annat.
Men när det gäller biblioteket är det inte till mysfaktor i det.
Man tar boken man ska ha och "springer" därifrån. Nu har
det kommit dit en massa gamla möbler, soffor, lampor, bord,
träbackar som bokhyllor. Wow kände jag. Nu kan man ju
faktiskt tänka sig att stanna kvar och hänga en stund om
man vill kika i lite böcker innan man bestämmer sig för
att låna hem dom. Än så länge är det mest ute i foajen, men
jag hoppas verkligen dom plussar på med mera möbler inne
i själva biblioteket också. Dessutom är det återvinning som
jag också gillar. Win win helt enkelt!





6 kommentarer:

  1. Vad trevligt det ser ut! Blir riktigt sugen på att läsa, var ett tag sedan jag slukade en bok nu. Eftersom jag varit lite sjuk har det blivit serier på Netflix istället.
    Ha en fin vecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Ja söndagar blir ofta pysseldagar, Länge sedan jag besökte ett bibliotek dock. Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Ser ju trevligt ut. Har varit där på utställning tidigare.
    Söndag för mig innebär också en massa småpyssel hemma. Slänga skräp på återvinningen, handla och vika tvätt typ.

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Men så mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Men så mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så mysig söndag ni hade. Bibliotek brukar ofta bjuda på något bra. Tror tystnaden som är på bibblan gör sitt för känslan.

    Ha en fin vecka.

    /Kamilla

    SvaraRadera