onsdag 22 mars 2017

Note to self: planera bättre!

Nu är maken på resa igen och då bara dagarna springer iväg.
Igår kände jag mig riktigt stressad och jagad av alla måsten.
Jag måste lära mig att planera bättre när han är iväg och helst
inte haka på grejer, även om det är roligheter, dessa veckor,
för det blir för mycket. Det är nog med att få ihop det vardag-
liga. Återigen kan jag inte annat än att hylla ensamstående
föräldrar.
I måndags hade jag bokat tid åt yngste för lite hudvård.
Ungdomsproblemen har dykt upp och han försöker på egen
hand och ofta med våld klämma dom små jävlarna. Vill
inte att han gör det så det blir inflammation och kanske än
värre. Så han fick sig en omgång, både behandling och en
muntlig information i ansiktsvård.

Ikväll ska jag på målarkväll med friskvårdsgruppen. Hua, vad
har jag gett mig in på. Jag som inte ens kan rita en streck-
gubbe, ska hålla i en målarpensel och försöka få till nåt. Skulle
egentligen bara gå dit för att ta lite bilder till tidningen vi har i
förvaltningen, men det fanns en plats kvar att fylla så i ett svagt
ögonblick sa jag att jag provar väl då.
Kan verkligen inte lova att visa resultat här sen. Det är nog mer
än vad gränsen för självförnedring tillåter..haha. Vi får se ;)

Ha det gott så länge.

6 kommentarer:

  1. Men vad roligt med målarkväll! Målar man ur hjärtat kan det ju inte bli annat än bra och skulle du inte bli nöjd finns ju alltid uttrycket abstrakt konst ;-) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det lät riktigt trevligt det där med målarkväll! Nu gillar jag ju det men du kommer säkert också känna hur avkopplande det är när man tänker bort att man ska prestera något.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  3. Spännande och tror absolut att du kunde..👍😊
    Drygt med ungdomshem, så hoppas det hjälper med behandling!! Kram från kusse😍

    SvaraRadera
  4. Spännande och tror absolut att du kunde..👍😊
    Drygt med ungdomshem, så hoppas det hjälper med behandling!! Kram från kusse😍

    SvaraRadera
  5. Nu får du inte fega ur Petra. Har du sagt A får du allt som B visa upp dina alster. :)
    Jag körde med jästtabletter under akneperioden och kom lindrigt undan.
    Alla ensamföräldrar borde fått diplom. Jag minns att jag var impad av mammor som pluggade högskolekurser och samtidigt hade allt från ett till fyra barn hemma.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  6. Bra att du som mamma peppar din son att ta hand om hyn. Finns så många bra produkter. Måla, så underbart! Du kommer att älska det och var inte rädd för att bland färger.

    KRAM Anna

    SvaraRadera