måndag 27 mars 2017

Fredagkvällens spektakel

Kommer du ihåg att jag var så bubblig och på knashumör i fredags?
Jag hade varit till Kapp Ahl och fått en av deras dekorationer som
dom haft i skyltfönstret, en palm. Jag kan ju "go bananas" på
färgglada saker som har lite Hawaii anknytning. Fick genast lust att
"prova" att dekorera med den ca 1,5 meter höga papp-palmen. Så den
smackade jag upp på väggen tillsammans med ett par fejk ananaser på
skänken bredvid och louts blommor. Och tur var det att de mesta av
Hawaii dekorationerna jag samlat på mig är i ett förråd ett nån kilometer
från där vi bor, annars vete fasen hur vardagsrummet hade sett ut i
fredagskväll. Som en enda stor Tiki-lounge förmodligen.
Därtill blev det lite festlig mat. Kycklingfärs och curryris tillsammans
med grönsaker och kokoskräm serverat i salladsblad.
Så kan det se ut hos oss en fredag kväll fastän vi inte har nåt annat för
oss än en filmkväll. Man har ju inte roligare än man gör sig, eller hur :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar