fredag 10 mars 2017

Drömmer mig bort

Ikväll hamnade jag vid datorn, sökandes efter what-to-do
i olika städer i Tyskland och Prag. Maken åker ibland på
tjänsteresor i sitt jobb och har nu fått på sig fler resor som
tar honom ut i Europa. Jag har gjort semesterväxling på
mitt jobb som betyder att jag skippar semesterersättning
och får istället 6 extra semesterdagar. Perfekt!
Då kan ju jag haka på hans tjänsteresor och flanera omkring
när han jobbar. Eller hur?! Vet inte ännu om det kommer att
funka men jag spar till mat och husrum om det går i lås.
Städerna jag googlat Kassel, Leipzig, Dresden, Karlovy
Vary och Prag, utan att veta exakt hur rutten kommer att gå.
Och när man då får upp en massa härliga bilder börjar man
fantisera och hoppas. att kanske man kan få se olika saker.
Dessa bilder motsvarar ställen jag önskar jag i så fall kan
få uppleva.
Bild 1: Karlsbron i Prag, Tjeckien
Bild 2: Wilhelmshöhe Park i Kassel, Tyskland
Bild 3:Bohemian and Saxon Switzerland National Park,
            Tyskland, utanför Dresden
Bild 4: Karlovy Vary, Tjeckien

Så här sitter jag och drömmer mig bort en smula och håller
tummar för att det kommer att funka i maj när maken har
sin resa inplanerad. Och även om det inte blir har jag ju lite
roligt just nu...hahaha.
(jösses, när jag sitter här på ålderns höst och läser igenom
denna blogg, så kommer jag undra hur det stod till huvudet
på mig själv som 45-åring)





5 kommentarer:

  1. Perfekt att kunna ta tillfälle och komma iväg på resor då ju. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Så härligt att kunna åka med. Jag har också den lyxen ibland men jag tycker det är svårare att följa med sedan barnen kom, när de är utflugna får jag ta igen och åka med i resväskan varje gång.

    Prag har jag varit i vilken är en så vacker stad.

    Sov Gott.

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Låter ju helt perfekt, hoppas det verkligen går i lås!! Ha det bäst finaste kusin, kram Kate

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen du kommer iväg, blir ju härliga dagar. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Ja det behövs ibland och plötsligt så händer det.... Kram Anette

    SvaraRadera