söndag 26 mars 2017

5 km slinga full med fantasi

Söndagen, ännu finare än lördagen. Det fick bli en kortare
vandring idag då kroppen inte hade spänst som igår. Vi
hittade en 5-kilometare i Algutstorp, Rångdala. En riktigt
mysig "trollslinga". Först gick man igenom en skogs-
ängshage där det stod lite träfigurer och delar av gamla
rostiga cyklar och plogar och massor med mossiga stenar.
Bara här hade jag kunnat stanna ett bra tag. Efter en bit kom
vi till ett skogshygge. Där var det inte lika roligt men den
biten var inte så lång. Efter det bar det upp i skogen igen.
Efter första backen stod en skylt "första backen, snart kommer
en till" och nästan upp från backe nr 2 kom en ny skylt "pust,
flämt nu är du snart uppe".
Det var precis som om nån hade känt av att vår ork inte var
lika bra idag. Väl uppe väntade en skog som fick en att tänka
på troll och småknytt. Och var det inte en rumpnisse jag såg
där. Näe, vänta, det var ju bara maken som stod och pinkade.
Sista delen gick i lite öppnare terräng. Där såg vi både rådjur
(inte långt ifrån oss), rovfågel och blåsippor.
Det blev som en liten sagovandring idag. För mig i alla fall
som inte har alla hästar hemma ibland för dom har bytts ut
mot huvudet fullt av regnbågsfärgade enhörningar..haha.
Här vill jag vandra igen när det är fullt med löv på träd och
buskar.

När vi kom hem så knorrade magarna som ett åskmuller. Vi
hade pulled pork färdig och klar för att bara äta. Sen tog jag
mig lyxen att sätta mig på solig balkong för att få känna de
varma solstrålarna i mitt ansikte. Där blev jag sittandes i
säkert en timme. Den här helgen har ju varit så jäkla bra att
man känner sig full med energi. Såna här dagar borde ha lite
extra timmar.

Jag hoppas ni haft en bra helg och fått fyllt på med en massa
härlig energi nu när ny jobbvecka snart drar igång igen.











3 kommentarer:

  1. Underbara naturstigar ni hittar. Fantastik utsikt och sen sol, blå himmel, tussilago och blåsippor på det. Kan inte bli mycket bättre.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni ser ut att ha det på era vandringar. Jättefina bilder både i förra och detta inlägget.
    Håller med om att det varit en toppenhelg. Man blir så glad.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart och synd att det tar så fort slut de här dagarna. Kram Anette

    SvaraRadera