söndag 12 februari 2017

Vegoburgare

Jag blir så satans trött på mat ibland. Rätt ofta när jag
tänker efter. Jag vill verkligen ha in mer vegetariskt i
min vardag. Men när det ska lagas två maträtter då är
det inte kul. Minste kan vara lite nyfiken och prova men
störste bara totalvägrar. I dag fanns det energi till att
laga vegetariskt också. Vegoburgare på kidneybönor.
Det blev jättebra smak. Som krydda var det chili, spis-
kummin, garam masala, persilja. Och så skulle vi ha
brysselkål tillagade i ugn med olja, vitlök och citron.
Men dom blev inget goda, så det receptet åkte i sopen.

Över till en helt annan sak. Kollar ni på Mandelmanns
trädgård? Om ja, vad tycker ni? Jag gillar programmet.
Tycker att Gustav liknar Pettsson, i Pettsson och Findus.
En glad Pettsson. Det kan visserligen bli lite mycket av
honom, men jag gillar programmet. Jag blir glad av det.






3 kommentarer:

  1. Vi äter minst en vegetarisk i veckan. Det finns så mkt gott att upptäcka där. Goda vegoburgare!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Skulle absolut vilja äta mer vego, blir mest soppor... Jag älskar Mandelmann.... Blir så lugn i själen och glad i hjärtat av det programmet, även om det kan bli lite mycket av den gladaste i programmet... ;) Men det har faktiskt lockat mig att vilja odla lite mer nu i sommar, så jag har inhandlat lite fröpåsar för kommande säsong!!
    Ha det bäst, fina kusin <3

    SvaraRadera
  3. Jag måste nog hålla med din äldsta! ;)
    Det ska vara riktigt kött!
    Men med tanke på klimathotet så är det ju jätte bra. Men pannkaka äter vi ju förresten. Och det är ju vegetariskt...hahaha...!
    Stor kram raring! ❤

    SvaraRadera