fredag 17 februari 2017

Två lediga dagar

Jag har haft "sportlov" två dagar med min son.
Sovit som en tonåring till 9.30 igår och 9.00 idag.
Så skönt. Inte har jag tagit ut mig värst mycket
heller. Tisdagen och onsdagen bjöd på så härligt
vårväder. Varför hade det inte bara kunnat få
fortsätta torsdag och fredag också. Nej då, regn
dimma och massivt gråväder. Det ger minsann
inte mycket inspiration. Igår kollade vi på film
tillsammans och idag har vi gått i affärer i jakt
på tröjor till sonen. Han kom inte hem med nåt
i klädes väg. Men eftersom hans mamma gick
med på att käka på Subway, tror jag han var rätt
nöjd med dagen ändå. Så trots uteblivet vårväder
eller inköp av nya kläder så får dessa två lediga
dagar högt betyg. De bästa dagarna är de man får
tillsammans med kidsen, vad man än gör.
Eller hur?


7 kommentarer:

  1. Mjaooo sötnosar! Mysigt ni har haft det... lite lyx i tillvaron. Jag går på sportlov nu!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Mysigt med lediga dagar med barnen. Ja verkligen synd att det fina vintervädret inte fortsatte... Kram Suss

    SvaraRadera
  3. vi har haft varannan dag väder här i veckan. Igår var det grått och trist igen men idag tycker jag mig ana solen på G.

    Så mysigt med lediga dagar med sonen. De ska man verkligen ta vara på när barnen blir lite äldre.

    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Gullungar <3 Mysigt med kvalitetstid ändå... ! Ha det gott, kram Kusin!!

    SvaraRadera
  5. Så härligt att bara få umgås med sitt barn och ge det tid.
    Det är sånt som barnen minns när de blir äldre. Man får inte stressa ihjäl allting som många verkar ha förmåga till nuförtiden. Barn är bara till låns och vips så är de vuxna, och då är det försent.
    Jag hade också gärna velat att tisdagens och onsdagens soliga väder hade varit lite till. På middagsrasterna tog jag ut en stol och satt vid en solvägg de två dagarna. Helt underbart!!! Vad man blir glad av lite sol.

    Ha det helt underbart på dig också Petra!

    SvaraRadera
  6. Så härligt ni har haft oavsett vädret, alltid kul att vara med sina barn. Mina söner är inte så pigga på att gå ut och handla med mig, tur att jag har barnbarnen.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Så härligt både med lov och att vara som en tonåring igen ;) Kram Anette

    SvaraRadera