torsdag 2 februari 2017

Nattens tokerier

Snart når jag den nivån av trötthet då jag snoozar i 30 min
eller gömmer väckarklockan under täcket utan att jag vet
om det. Jag är klubbad på mornarna.

Har man därtill bråkat med Ernst Billgren hela natten
vaknar man dessutom med huvudvärk. Jo, jag visst bråkat
med Ernst hela natten, fråga han. Nu ska ni få höra:
Han hade hyrt lokal, förmodligen här i stadshuset, för nån
utställning. Dagen efter på fikat, kommer han skitförbannad
och kör på som en ångvält att det är ju fan att folk ska prata
i mobilerna i rummet. Väggarna blir så varma då, så att ljuset
inte alls blir som han vill. Efter en massa tjafs går jag
därifrån, drar iväg en kökshandduk nånstans, varpå han
springer efter mig och frågar om man beter sig på det viset.
Mer tjafs, men efter stund så påstår han att han var ju inte
arg på mig. Sen följer ett mer civiliserat samtal och det
sista så får jag en kram.
Så ni fattar ju att jag vaknar ur drömmen med huvudvärk.
Känner fortfarande av sviterna av nattens tokerier...haha.

Hoppas ni alla får en bra torsdag.




2 kommentarer:

  1. Haha en kort stund trodde jag att det var på riktigt! Tokig mardröm... och Ernst Billgren av all!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Drömmar kan verkligen vara med en hela dagen om de är extra läskiga och tokiga.
    Skönt att det bara var en dröm.

    Kramis

    SvaraRadera