fredag 3 februari 2017

Kartor

Jag kan tycka att det är snyggt med kartor. Försökte beställa
en karta på vårt favoritställe "sommarparadiset Solgläntan"
från Mapiful som julklapp till maken (läs till oss båda).
Ni har säkert sett dom i reklam. Svart/vita med koordinater
utskrivna på tavlan. Nu gick inte det för dom hade inte
tillräckligt med underlag över Mjöshult där vår sommar-
stuga ligger. Väldigt synd, för jag hade hemskt gärna velat
ha den. Hoppas dom har det så småningom.

Nu har vi en ny idé med karta involverat. Vi har skaffat
en världsatlas, målat en vanlig anslagstavla i kork vit.
Satt på kartan på anslagstavlan, där kommer vi att "nåla"
våra resor. Tanken är att det ska finnas en bok till denna
tavlan där skriver vad vi sett, ätit osv och om vi hissat eller
dissat. Jag skriver redan i dag resedagbok. Men detta ska bli
lite mer utförligt med namn på restauranger och lite så. Men
ibland är visionerna lite större än vad verkligheten visar sig
bli. Men vi gör ett försök. Resorna som är gjorda hittills får
det skrivas lite "löst" om, för man har ju redan tappat minnet
när det gäller vissa saker.

Gillar ni kartor? Och brukar ni för nån form av dagbok när
ni är ute och åker?

Snart klämtar klockan fredag kväll och jag önskar er en
mysig sådan vad ni än hittar på. Kram på er, finingar.




4 kommentarer:

  1. Visst är det fin med kartor och det låter som en bra idé du har. Önskar dig en härlig helg, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Ja det kan jag också tycka är supersnyggt!

    Ha en fin helg! Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Snyggt med kartor, och dottern hör har gjort precis som ni tänkt. Hon har en karta där hon sätter nålar på de ställen hon varit på. :-)Kramizz å ha en jätteskön helg/Laila

    SvaraRadera
  4. Jag älskar kartor! Det hänger nog ihop med att jag gillar att resa. Kartor är lite svindlande. Man kan titta på dem länge och fantisera om olika platser i världen :)

    SvaraRadera