fredag 10 februari 2017

Hallelulja, it´s friday

Det ni ser på bilden skulle kunna vara jag. Försöker så gott
jag kan att gömma mig från väckarklockan på mornarna.
Vilka problem jag har när klock*piiip* ringer. Hjärnan
gapar som värsta Gestapo på resten av kroppen, som inte
alls lyssnar utan gör precis som den vill. Händerna håller
stenhårt i täcket, för usch vad kallt det är när man ska vika
det åt sidan för att stiga upp. Fötterna hjälper till nere i fot-
ändan att hålla fast täcket. Händerna och fötterna har ett bra
samarbete där. Ögonen vill inte alls öppna sig innan dom får
kaffe. Borde fundera på ett kaffe-dropp som går på 5.30.
Kaffet är direkt livsavgörande för mig mornarna. Känslan
är lite aaaaaahhhhh när de första klunkarna når själen.
Får jag inte kaffe behöver jag istället en kofot för att bända
loss sängen från ryggen.

Men nu är jag uppe och det är full fart mot helgen. I kväll blir
det vin och tjöt hos bästaste B.
Ha en oförskämt bra dag, sötisar.


5 kommentarer:

  1. Fnissar lite åt din beskrivning av dig själv på morgonen. Jag är precis likadan. Imorse "råkade" jag snooza i 30 min. Skyndar mig upp för att väcka sonen som glatt säger god morgon där han ligger och spelar. Tydligen varit vaken länge. Tur de.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Fnissar lite åt din beskrivning av dig själv på morgonen. Jag är precis likadan. Imorse "råkade" jag snooza i 30 min. Skyndar mig upp för att väcka sonen som glatt säger god morgon där han ligger och spelar. Tydligen varit vaken länge. Tur de.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Skratt*... På den punkten skiljer sig våra kusingener... Även om jag är lite trött så har jag inga problem att hoppa ur sängen, dock inte med glädjeskutt!!!
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig själv i vad du skriver. Kaffet är direkt livsavgörande för att komma igång även för mig. Här hos mig skiner solen och jag får lust att cykla en sväng som alltid när solen skiner och marken är bar.

    Ha det bäst fina du.
    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  5. Håller med om att det är en plåga att gå upp på morgonen. Speciellt denna mörka årstiden. Fy vad man fryser när man ska kliva upp. Bara man fått på sig och ätit så är det okej sen. Kaffet dricker jag när jag kommit fram till jobbet. Det är ganska skönt att få sitta en liten stund innan arbetet sätter fart på en.

    Ha det bra på dig!

    SvaraRadera