fredag 24 februari 2017

Bubblor och solstrålar

Hela den här fredagen har varit som roliga timmen på
jobbet. Alla kollegor har fullkomligt bubblat, blajat och
haft skitroligt. Självklart har vi jobbat också. Tro inget
annat. Tillvaron var full med bubblor och solstrålar, både
ute och inne. Sen att det var den fredagen i månaden när
vi har frallfrukost, trisskrap och vinlotteri plussade säkert
på alla tokerier. Det var min tur att ha frukosten denna
månaden. Och igår hade jag lite tråkigt så jag namnade
grönsaksburkarna och gjorde hjärtan av plommontomaterna.
Hade ett tag lust att fixa små chokladbitar och ge alla
kollegor varsitt hippienamn. Men det sprack för jag har ju
inget godis hemma.
Ibland är vi fullständigt utflippade på jobbet. Jag erkänner
åtminstone :P och det är så skönt att vi är likadana hela
högen.

Ikväll blir det köpemat. Maken har varit borta hela veckan
och vi andra har haft budgetvecka vad det gäller mat, med
rester, makaroner och korv, spagetti och köttfärssås, så jag
liksom lovade att vi skulle fixa hämtmat ikväll.

Tjingeling på er alla bubblor och solstrålar. Ha en mysig
fredag kväll. Puss ♥


3 kommentarer:

  1. Visst är det lite extra på jobbet på fredagarna. Gott med hämtmat ibland. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Freeeedagsfeelingen är ju bara bäst!!! Och när solen lyser på den, så kan det ju inte bli bättre. Ha det bäst, Pinglan kram Kusin!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få kunna balla ur tillsammans med sina kollegor ibland. Det livar upp =)

    KRAM Anna

    SvaraRadera