onsdag 25 januari 2017

Kollegan gav mig drömmar

Det har redan gått 17 dagar utan godis och bakverk och jag
har inte ens reflekterat över detta. Härligt när det går så bra
och man inte behöver bråka och övertala sig själv att låta bli.

Min fina kollega A. kom idag med en liten present till mig.
En tidning från Vagabond, bara om vandring. Svårt att inte
kasta sig över den istället för att jobba. Men jag får lugna
mig tills jag kommer hem. Längtan efter våren blev ännu
mer påtaglig nu och drömmen om storvinsten ännu större.
Tänk att få åka till Machu Picchu, Kilimanjaro, Österrike
osv och vandra. Det hade väl varit nåt.
Fortsätter mina drömmar när jag kommer hem.

8 kommentarer:

  1. Att vandra är helt fantastiskt önskar att jag kunde göra det oftare, men som sagt det är storvinst som gäller om man vill göra dessa ;)
    Italien och österike är fantastiska att vandra i.
    Min dröm är att vandra pilgrimsfärden El Camino :)
    KRAMISAR till dig finaste och jag hoppas att du mår bäst

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilken gullig gest att komma med en tidning. Min kollega har gått upp till Kilmanjaro, och man skulle inte vara "för" vältränad, gick åt för mycket syre till blodet då... (?)
    Stora fredagskramen från kusin <3

    SvaraRadera
  3. Machu Pancho verkar så otroligt häftigt och en dag så går säkert dina drömmar in

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Du är superduktig !! Jag har slarvat massor, men måste verkligen skärpa till mig igen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Det är något jag borde ta efter, både lägga av med godis och kakor... samtidigt vandra lite mera.
    Ha en fin vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig och så har du en trevlig kollega. Önskar dig en fin start på veckan. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Bra gjort! Starkt att undvika sötsaker när man är van.
    Kram på dig!

    SvaraRadera