måndag 16 januari 2017

Efterfrågat recept kommer här

Vad glad jag blev att ni tyckte våra gratinerade squashisar såg
mumsiga ut. Ett tag hade jag verkligen pippi på dessa på fredag-
kvällar. Kollegan skrattade till slut när hon hörde att vi skulle
äta det.

Man delar och gröper ur squash. Där lägger man bacon,
gul paprika, tomat och purjolök som man hackat och fräst i
stekpannan först med lite svartpeppar och salt. Sen strör man
över riven ost. Och till sist ska det  stå ca 20 min i ugnen på
200 grader.  Till det äter vi hemmagjort vitlöksbröd. Det är
ett måste för mig.
Ps. Ibland lägger maken i chiliflakes i hans squash för att få
lite mer sting i den.



4 kommentarer:

  1. Tackar! Ska absolut provas. :-)Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Tack för det!! De får bli fredagsmys!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Tackar och bockar. Nu är receptet sparat i min mumsmapp på datorn.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  4. Hej Hjärtat!! Tuuuuusen tack igen för blommorna, som är såååå vackra!!! Åhh, så busenkelt och gott, kanske vi kan smälla ihop nu uppe i Säfsen :)
    Varma kramisar från kusin Kate

    SvaraRadera