lördag 7 januari 2017

Adjö för denna gången

På juldagen kom hon, idag åkte hon hem, min mamma.
Skojade lite med henne när dom kom på juldagen. Iklädd
tomteluva och namnskylt tog jag emot henne på perrongen.
Skulle haft med lite glögg och pepparkakor också. Nästa
jul kanske..hihi.
Vi skulle ha gått på bio i torsdags. Men hostiga och skråliga
som vi varit så vore det inte schysst mot resten av publiken
i salongen om vi hade suttit där. Så vi avbokade 101-åringen.

Nästa gång vi ses är det förmodligen vår. Och ni ser ju på
sista bilden hur mycket vi längtar dit. Så mycket så det växer
blommor ur huvudet..haha. Jag hade mer än gärna tagit ett
stort skutt till våren nu.
Hur har ni det med längtan efter våren, finns den eller är ni
tillfreds med vintern?




4 kommentarer:

  1. Åh, måste bli tomt nu då när din mamma åkt. Hoppas du haft en härlig julledighet. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Skratt*.... Tänk vad påhittig Du är!! Japp, tillbaka till vardagen igen, och längtan till våren är stooooor!!
    Ha det gott, och krya på Er mer ändå!! // Kusin

    SvaraRadera
  3. Ett sånt roligt mottagande din mamma fick. Ni måste sakna varann när det är så långt emellan ni ses.
    Längtar inte så mycket efter våren än. Tycker det är skönt att pyssla, greja och läsa inomhus denna årstiden.
    Till våren är det väldigt mycket trädgårdsarbete för min del, fast när väl den tiden kommer tycker jag att det är jättekul.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. :-)Jättefin bild på dig och din mamma, och vilket mottagande hon fick. <3 kramizz Laila

    SvaraRadera