söndag 25 december 2016

God fortsättning

Nu är glada julen slut, slut, slut... Näe, inte riktigt
än. Men vi har kastat ut julgranen, för i eftermiddag
kommer mamma och stannar i två veckor. Hon och
granen slåss om samma plats, så då fick granen ge
vika idag. Julafton var riktigt bra igår. Farfar orkade
vara med hela dagen, med undantag för en middags-
tupplur. Fast ärligt talat så passade jag och maken på
att ta en också..hehehoho. Efter utdelning av klappar
så spelade vi julklappsspel och kort. Var riktigt roligt
att se honom så pigg och med. Det var det jag mest
oroade mig för innan.
Maken och jag gick all-in på friluftgrejer i julklapparna
till varandra. Det blev underställ i merinoull, zipbyxa,
sporks, frystorkad mat, termometer att hänga i ryggan
och så fick jag ett liggunderlag som ska tåla -17 grader.
Jag är ingen tältmänniska, men jag känner att jag just
har blivit utmanad till att sova i tält till sommaren när vi
fortsätter våra vandringar. Hua, hur ska det gå. Undrar
om jag snabbt som ögat ska hitta min en ny hobby ;)

Nu ska rassla över med dammsugaren lite och hämta
upp en säng så mamma har nåt att sova i när hon är här.
Sen blir det "julafton" i kväll igen (minus julmaten).
God fortsättningen på julhelgen, finisar.





10 kommentarer:

  1. Ha en fortsatt härlig jul med dina nära och kära!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga julklappar du har fått, perfekt att ha när man är ute.
    God fortsättning!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så fin du är i tomteluva och allt.
    Verkar vara bra klappar du och maken din satsat på.
    Ha en god fortsättning på resten av firandet.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin tomte hos er. Visst försvann julhelgen snabbt... Hoppas du har lite mer ledigt, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Vad gullig du va som tomte haha :)

    GOTT NYTT ÅR!

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  6. God fortsättning och hoppas du njuter. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Tittar förbi för att önska dig ett riktigt Gott Nytt År ❤❤❤

    SvaraRadera
  8. Ha det mysigt med mamma fina du.

    God fortsättning o Kram! Anna

    SvaraRadera