fredag 9 december 2016

Giraff på styltor

Uh, egentligen har jag inte alls lust att skriva detta. Att jag
har varit hemma och sjuk denna veckan. Bedrövligt tråkigt
att behöva erkänna. Men om jag nån gång på ålderns höst
sitter och läser igenom min egen blogg kanske jag undrar
varför det blev så långt uppehåll här. Så det är lika bra att
berätta sanningen. Lite gott har det varit att 19-åringen är
hemma och arbetslös så han har kunnat åka och handla och
skjutsa sin mamma till vårdcentralen. Ja, jag vet, lite egoistiskt
kanske, men gott var det.

Jag hade helt förträngt att jag hade tid för mammografi nu
på morgonen så när sms om det kom igår var första tanken
att jag skulle boka om tiden. Men sen tänkte jag, näe vad
fasen, lika bra att stöka över det. Så i morse när jag skulle
jag skulle gå mot bilen (och klara mig själv) kände jag mig
lite som en giraff på styltor. Man är inte helt säker på sin
kropp efter en veckas inne vistelse. Känns lite vingligt till
en början. Men vad gott det var att få luft.
Nu ska jag käka frukost och lite senare ska jag ta mig ut igen.
Bygga upp orken igen.

Fin fredag på er filurer ;)


5 kommentarer:

  1. Detta låter inte bra, men du måste krya på dig. Det bästa är en lång promenad ute i naturen, sen sätta sig ner och njuta när man kommer hem.
    Ha en underbar helg!
    Många kramar Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hua.... :( Det är skönt med lite frisk luft och gå en sakta "månpromenad" för att bygga upp sig igen. Krya på Dig finaste giraffkusinen, och ha en skön 3:e advent <3 <3 <3
    Kramis från Kate

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre nu!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre nu! Skönt att komma ut. Det brukar vara bästa medicinen.

    Fin tredje advent! KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Inte kul att vara sjuk. Men det är skönt när det börjar gå över.
    Ha det bra och krya på dig!

    SvaraRadera