söndag 18 december 2016

Chokladfabriken

Innan vi kommer till chokladfabriken tänker jag bara
säga att igår kväll var maken och jag på bio och såg
Star Wars - Rogue One. Och om du gillar Stjärnornas
krig så tycker jag absolut du ska gå och se den.

I dag har jag och minste varit med svärmor på stan och
julshoppat lite medan maken umgicks med sin far. Ingen
av dom har väl egentligen varit ute på flera månader så
svärmor var så glad och tacksam att jag följde med henne
på stan för lite shopping några timmar.
Men innan vi åkte hem till dom, så åkte vi till Borås egen
chokladfabrik, Zebeda. Har hört mycket gott om denna
butik och nu hade dom ett julerbjudande jag var tvungen
att ta tillvara på. "Kalle" (var nog inte expeditens namn,
men det är mycket roligare att tänka sig det)  var mycket
glad och hjälpsam. Så nu har vi 20 st praliner vi ska smaka
av. Har med oss en beskrivning om vad varje pralin ska
smaka så vi vet vad det är om man fastnar alldeles extra
för någon godbit. Det blir näst intill andakt när vi ska
börja smaka av dessa. Får bli nån då och då. Inte alla på
en gång. Det ska bli spännande.

Snart går vi in i sista jobbveckan innan jul. Känner ni er
stressade eller är det lugna gatan? Hur som helst så
önskar jag en bra vecka som kommer så ni får gjort allt
ni har tänkt er. Puss och kram ♥







6 kommentarer:

  1. Mm...choklad är min svaghet. Allt annat godis går att leva utan men choklad är bara så gott.
    Nej jag stressar inte. Var lite körigt i veckan som gick men går in i en lugnare fas denna veckan för att sen rivstarta med vårt lustspel.
    Ha en fin julvecka!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  2. Måste besöka Zebeda, handlar ofta av dem när de är ute på mässor.
    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Älskar chokladpraliner...har en liten chokladbit runt hörnan... undras om man ska ta och titta in i veckan

    SvaraRadera
  4. Älskar chokladpraliner...har en liten chokladbit runt hörnan... undras om man ska ta och titta in i veckan

    SvaraRadera
  5. Jag är inte stressad. Vet inte om jag gar koll men det blir säkert hyr bra dom helst ändå. Det känner jag på mig haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Jag är inte stressad. Vet inte om jag gar koll men det blir säkert hyr bra dom helst ändå. Det känner jag på mig haha. Kram Anette

    SvaraRadera