fredag 30 december 2016

Årets sista jobbdag

Förkylningen har tydligen bestämt sig att den är
inte färdig med mig, även om jag tycker annorlunda.
Har var varit vaken större delen av natten av hosta.
Känner mig seg idag. Och jag hör hur soffan kallar
på mig. Kanske att vi går på basket ikväll men inget
bestämt än. Däremot har jag bestämt att vi tackar
nej till att åka till vänner imorgon. Känner inte att
jag har status "sällskaplig" i mig nu. Och dessutom
är mamma här så det känns inte roligt att lämna
henne. Det blir nog lite kortspel, god mat och
balkonghäng på 12-slaget för att kolla raketer som
skjuts upp. Vi brukar se rätt mycket från vårat.

Nu är det bara ett par timmars arbete kvar av detta
året. Och det kan ju vara ok. Men jag tycker att det
är jobbigt med nyår och ytterligare ett år försvunnit.
Jag vet inte om jag nånsin kommer att bli bekväm
med nyår.


3 kommentarer:

  1. Att vara hemma med mamma låter jätte mysigt! ❤
    Men den där dumma förkylningen tycker jag kan försvinna. Jag håller med om att nyår kan kännas jobbigt när man tänker på att åren går. Men jag väljer att fokusera på att ha ett nytt härligt år med massa tid med familjen och vänner!
    Och det är precis vad jag önskar dig finaste tjejen!
    Och tack för att jag fått äran att följa dig ytterligare ett bloggår! ❤

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar ett alldeles fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir bra nu med detsamma!

    Gott Nytt År och KRAM! Anna

    SvaraRadera