tisdag 29 november 2016

Pappa

I dag tänker jag lite extra på dig. Du skulle ju
blivit 70 år. Egentligen kan jag inte föreställa
mig dig som 70. Hade svårt redan när du fyllde
60. Nu blev du ju inte 70 så jag får aldrig veta
hur det hade varit. Om du kanske åkt hit och
hälsat på lite då och då som pensionär.
I lördags när vi åkte ned till julmarknaden var
ljuset lite magiskt på ett ställe och Adele var på
radion, då tänkte jag både på dig och på mormor.
Vad jag önskar att jag hade kunnat få träffa er
igen. Längtade riktigt mycket efter er. Men det
är ju som det är. Tänker säga till pojkarna när jag
kommer hem att du skulle fyllt år idag och fråga
dom vad dom kommer ihåg mest med morfar.

2 kommentarer:

  1. Årsdagar och födelsedagar blir ofta speciella när man saknar någon som man tyckt om.

    Kramis från mig

    SvaraRadera
  2. Vad fint att sitta en stund både för dig själv och med barnen och minnas..!
    Kram vännen! ❤

    SvaraRadera