måndag 28 november 2016

Juuuuulafton

Nej, inte i almanackan, tack och lov. Men maken och
jag har julafton idag. Våra vandringskängor har kommit.
Gissa om vi ilade fort som bara den ned till butiken? Japp,
det gjorde vi. Dom är så fina och sköna. Undrar om jag
ska sova med dom inatt..haha. Dom är nästan för fina för
att ge sig ut med dom nu, men å andra sidan vill jag ut
snabbt som attan och prova. Det får vänta lite. Har så
himla mycket omkring mig just nu.

I går var det städdag hela dagen. Och våra söta pojkar var
så hjälpsamma. Dom åkte och slängde skräp (även farmor
och farfars skräp), sen åkte dom och handlade och lagade
mat till oss. Det händer nästan aldrig, eller aldrig faktiskt.
Undrar om dom håller på att bli stora eller om det är för
att det närmar sig jul..hehe. Strunt samma, dom gjorde
glad i alla fall.
Och i går kunde jag börja äta sött igen efter 99 dagars
uppehåll. Jag åt tre nygräddade kanelbullar. Det var gott.
En ny sån omgång börjar jag i januari igen.

Nepp, nu blir det att ta tag i disk och plocka undan lite
tvätt. Må gott, lev väl!




2 kommentarer:

  1. Fy dig Petra! Fuska så många dagar innan. De ser jättefina ut.
    Kram från Bosse med kanske två eller tre fruar

    SvaraRadera
  2. Så sköna de ser ut att vara. Jag vill också träffa tomten och få klappar😊. Må så gott.

    Kram

    SvaraRadera