onsdag 2 november 2016

Bakom kulisserna på Snödrottningen

Hemkommen från stadsteatern. Såg Snödrottningen, en
familjeförställning, med personalklubben. Innan före-
ställningen började fick vi en rundtur bakom kulisserna.
Det var som en helt annan värld. Jag hade lätt kunnat
jobba där. Vet inte riktigt med vad men om dom behöver
nån maskot som går omkring och myser är jag perfekt
för jobbet..haha. Tänk att skrota runt bland olika dekor,
spendera timmar i kostymförrådet och vara på scen och
fjanta sig ..utan publik då, det har varit roligt.
När vi kom ned till dekoravdelningen så stod det en
gammal dörr mitt på golvet. Guiden sa - Den här dörren
har varit med i Carmen, nej nej och så kliade hon sig i
huvudet för att få fram rätt teater. Jag och en tjej som stod
bredvid varandra tittade på varandra och kläckte samtidigt
"dörrkarmen" *hahavridermigavskratt* *jajagärtrött*
Fick även se självaste snödrottning sitta i sminkstolen.
Det var mycket roligt att få en rundtur bakom kulisserna.

Föreställningen sen då. Det var ju en familjeföreställning
så det var mycket barn på plats. Och den var väldigt
rolig måste jag säga. Väl värd för både vuxna och barn
att gå på. Den får ett mycket gott betyg av mig. Jag trycker
på like-knappen för den föreställningen.









2 kommentarer:

  1. Så spännande att gå på teater, det gör man inte för ofta... eller rättare sagt aldrig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Visst är det en härlig stämning med lite pirr i luften bakom scenen. Älskar också den känslan och vet ju lite hur det är då jag spelat revy i över 25 år.
    Lät som en trevlig kväll!
    Kram RosMarie

    SvaraRadera