söndag 6 november 2016

All helgona

Vaknar upp till en vit värld. Det kunde väl ha kommit igår. Det
var länge sen man var på en vit kyrkogård och tände ljus på
all helgona. Näe, det regnade och det var isigt i luften. Det var
tyvärr inte många minuter vi var där. Det blev att tända ett
ljus för pappa och sen snabbt tillbaka till bilen igen.
Precis innan vi var vid kyrkogården hade vi varit i Caroli-
kyrkan och lyssnat på Mozarts Requiem. Mäktigt. Nåt jag
velat göra i flera år, men det har helt enkelt blivit av.
Jag gillar klassiskt musik. Och nu när jag fick med maken på
detta kanske jag kan få med honom första advent och lyssna på
Händels Oratoriet "Messias". Eller är det till att utmana ödet att
på så kort tid "dra" med honom på ytterligare en konsert i
klassisk anda...hihi..vi får se.
Idag ska jag försöka få tummen ur och städa lite ...om jag inte
kommer på nåt roligare..hehe.
Hoppas ni haft en underbar helg, fina läsare.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar