söndag 30 oktober 2016

Love you pumpkin

Vi kom iväg på Halloween på Liseberg igår. Kanske att
grejen med spöken och såna otrevligheter inte lockar mig.
Det är mer uppbyggnaden av allt och stämningen jag är
ute efter. Älskar magiska miljöer. Och jag gillar höstens
alla färger, särskilt orange. Det är färg som gör mig pigg
och glad. Då är det perfekt att åka till Liseberg där det är
hundratusen-tals pumpor, morötter, lökar, vissna majs-
plantor mm. Skördemarknader är min grej också. Men
givetvis åkte vi inte därifrån innan vi varit inne på
hamnområdet och kollat alla "rysligheter" och lyssnat på
alla tjejer som sprang omkring skrikandes..haha.
En storvinst fick vi med oss hem också. Gissa om det
känns surt när jag håller upp med godis och bakverk till
första advent. Men har jag kommit så här långt finns det
ingen anledning att bryta min utmaning nu. Jag gömmer
några chokladkakor tills dess så inte alla går åt..mohaha.

I morse när jag vaknade, hade coolaste E. skrivit till mig
och undrade om jag ville hänga med på en tipspromenad.
Självklart. Har inte träffat coolaste tjejen i stan på evig-
heter. Så kl 10 var vi ute i solen och promenerade och
tjötade. Det var riktigt skönt ute så det var ett mycket bra
förslag från henne. Nu E. får det inte gå så långt emellan
till nästa promenad ;)

Maken tog med minste ut för att känna på bilkörning. Han
har fyllt sexton så han kan börja om han vill. Tror han
tyckte det var roligt. Det såg så ut när jag frågade hur det
hade gått.

När kvällsmaten är intagen tänker jag sätta mig och kolla
film/serier. Tycker jag är absolut bästa avslutningen på
helgen. Hoppas ni haft en bra helg, vackra varelser.













3 kommentarer:

  1. Vi har pratat om att gå på jul på Liseberg,
    jag hoppas vi kommer iväg. Det är ju så mysigt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt Liseberg

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ut. Har bara sett det från utsidan, men skulle gärna gå dit på halloween någon gång.
    Har däremot varit på jul på Liseberg. Det var också en upplevelse.

    Kram

    SvaraRadera