torsdag 27 oktober 2016

Fint ska´re va

Ibland har man väl rätt att bli lite sotis, eller? I stadshuset
där jag jobbar ordnas det ibland middagar i olika
sammanhang. Då måste jag vara lite nyfiken och gå upp
och kolla när det dukas och dekoreras. Ibland är det
blomsterbutiker och "riktiga" kockar som sköter middagarna
och ibland är det gymnasieelever som får äran. Idag var det
gymnasieeleverna som fick sköta mat och blomsterarrangemang.
Det ser bra kungligt ut när man dukar för så många. Nån gång
har det varit sån blomsterkreationer så man nästan tappar andan.
Idag var det lite mer sparsmakat. Men menyn såg väldigt mumsig.
Till förrätt kräftbakelse smaksatt med pepparrot, dill och chili.
Till varmrätt kalvytterfile på sjuhäradsvis med chorongsås,
svartrötter, portvinssky, kantarellcreme samt pommes duchesse.
Och till efterrätt kunde jag läsa chokladpuck serveras med sorbet
på päron samt sabayonnesås och höstens bär. Det ni!
Och hur jag än letar hittar jag aldrig mitt namn bland
bordsplaceringarna. Min inbjudan verkar alltid komma
bort. Nåja, vad är en bal på slottet....







1 kommentar:

  1. :-)...haha....ja verkligen märkligt att du inte finns med inbjudningslistan. :-) kramizz och ha en jättefin fredag/Laila

    SvaraRadera