onsdag 26 oktober 2016

Det närmar sig halloween

I morse var det riktig spökdimma. Mjölkvitt, stilla, ingen
trafik eller människor som passerade när jag gick ensam
till garaget. Det prasslade till i en buske och min hjärna
spelade mig ett spratt. Jag hade inte tyckt det hade varit
nåt konstigt om det hade kommit en vålnad eller en blodig
människa som återuppstått. Funderar starkt på om jag
borde avstå att åka på Halloween på Liseberg. Det förbättrar
ju inte mina ibland skräckslagna fantasier..mohaha..

Maken har lagt sig till med en ny ovana. Jag är alltid först
upp på morgonen. Och han har börjat göra det till sport att
skrämma skiten ur mig. Han tassar upp ljudlöst och över-
raskar mig. Härom morgonen höll jag på att peta mascara-
borsten i ögat när jag la make up och i går morse höll jag på
att kasta kaffe över hela mig själv när jag precis i skrämsel
ögonblicket förde muggen till munnen.
Man kan ju tro att nerverna ligger fullständigt utanpå och
att jag borde hålla mig till Disney sagor i fortsättningen.
Men lite roligt är det också. Och "en vacker dag" är det jag
som ger igen ;)


Bilder från innergården vid mitt jobb, Stadshuset Borås.

2 kommentarer:

  1. Hua hua, jag har också en benägenhet att skrämma upp mig för allt och ingenting på kvällarna. När R är borta och jobbar måste jag sova med en lampa tänd i ena fönstret i sovrummet. Fast jag helst av allt vill ha så mörkt det bara går.

    Självklart så ska du ge igen på mannen, att skrämmas är bara BUUU.

    Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  2. Jag är faktiskt lite mörkrädd och ingen tuffing alls i mörker. Kram Anette

    SvaraRadera