söndag 25 september 2016

Slutet på helgen

7.54 skulle mamma vara på tåget i morse, så det var till att
ställa klockan så man kom upp i tid idag. Åkte hem och
åt en stor, onyttig frukost. La mig i soffan och tittade på
Gilmore Girls eftersom pojkarna fortfarande sov. Framåt
10-tiden hade jag kunnat somna, men då vaknade killarna.
Så det blev inget sova-frukost för mig. Näe, upp och hoppa
och plocka undan säng och sängkläder efter morsan och
städa av lite. Efter maten satt jag och njöt en stund i solen
innan de var dags att ge sig i väg till arenan för att kolla
Elfsborg-AIK. Det stod 0-2 ett tag och jag satt och tänkte
för mig själv att jag borde stannat hemma i solstolen
istället. Och knappt en minut in i andra halvlek hade de
gästande supportrarna bränt av en hel jävla armada av
bengaler och bangers. Jävla idioter! Fast gud straffar
vissa med detsamma. Vi såg hur det brann på läktaren
och jag har kunnat läsa nu efteråt på Aftonbladet att det
brann i flaggor och band som kastades, vilket resulterade
i att några av "gnagarna" blev brännskadade. Gissa om jag
tyckte synd om dom. Inte ett skit faktiskt. Matchen blev
uppehållen i 20 minuter. Så står dom där och sjunger att
dom älskar sitt lag. Tror inte det. Rimmar rätt illa. Dom
är så pinsamma och inte fattar dom det själva heller.
Slutresultat blev 2-2 vilket var ok. Men det bästa hade
varit att Elfsborg hade vunnit och AIK hade fått åka hem
tomhänta. Så, nu ska jag djupandas lite. Ni kanske märkte
att min puls höjdes lite där. "..shake it off, shake it off.."

Njut nu av helgen som är kvar. Snart är ny jobbvecka här.
Sov gott, kära bloggisar ♥




4 kommentarer:

  1. Jag kan bara instämma med att det är för jäkligt med allt trams och galenskaper kring fotbollen. De som förstör och bråkar är nog inga riktiga fans utan bara ett gäng förstörare som gillar att göra livsfarliga saker.

    Nu får jag väl skämmas då men jag erkänner att AIK är mitt lag vad gäller fotbollen. Huliganerna tar jag och klubben säkert med mig avstånd ifrån.

    Mysigt att ha mamma på besök.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Amen så trist. Men annars låter det mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Finns bara ett ord... "Idioter", för några supporters är dom inte!!!
    Kram finaste från kusse

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt !! Vi var på hockey i söndags och där
    var det skrik, gap och svordommar, förstår inte hur vuxna människor kan bete sig.
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera