torsdag 8 september 2016

Skulpturvandring

Nu tror jag min energi från semestern tagit slut. I alla fall
på mornarna. Det kan bero på mörkret också. Nu börjar min
snooze tid på året. Har såna problem att komma ur sängen
så det är inte klokt. Och det är bara början på den mörka
årstiden. Skulle tro att i februari kommer jag inte ur sängen
alls...haha.

Hörrni, skulpturvandringen i tisdags var jättebra. Vi hade en
mycket bra guide som fångade vårt intresse och gjorde
konsten mer intressant än om jag hade gått själv. Vi blev en
grupp på ca 27 personer. Och vid varje verk var det fritt
fram för egna tolkningar efter vi hade fått en liten lektion i
hur konstnären tänkt. Kul att höra vad andra tänker. Vi hade
riktigt roligt. Ett av verken var av Ernst Billgren som har en
utställning här i höst. Måste nog gå på den. Guiden tipsade
om en bok av honom, Vad är konst? Hans familj hade den
som "dassbok" och tyckte den var rolig. Jag blev så klart
inspirerad av det han sa och har nu beställt den. Så lättlurad
är jag.

Igår var jag till frissan. Tog ytterligare nån centimeter på
längden denna gång. Nu är det i kortaste laget för min del.
Kortare än så här (bild kanske kommer) blir det inte.
Sen satte jag mig och rensade det sista av blåbären som
jag plockade i måndags kväll.
Nu är det lunch och jag hoppas eftermiddagen går snabbt.
Är riktigt tung i huvudet idag och vill bara hem.

Hoppas ni mår bra, fina bloggisar.





5 kommentarer:

  1. Intressant!

    Jag har också alltid velat gå på konstvandring. Vi har pratat om det många gånger. Fast det ska ju bli av också.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så kul att skulpturvandringen blev bra. Skönt att besöka frisören. Jag måste också boka in en tid hos min frisör för nu är topparna riktigt risiga.

    Ha en fin kväll.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  3. Låter jättemysigt och kul! Skönt att få gå till frissan också.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  4. Bra energiboost att vara nyfrissad, jag har lyckats hänga kvar i sommarkänslan fortfarande...
    Ha en underbar helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Häftig vandring, och vilken tur att du inte har mina arbetstider när du är morgontrött ;) ;)
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera