söndag 11 september 2016

Sjuhäradsleden, etapp 4

Detta är så roligt att när vi gått en etapp, längtar jag redan
till nästa. Vi hade bestämt redan i veckan att lördagen fick
bli en fixare dag och söndagen en vandrardag. Kan inte påstå
att vädret på morgonen var särskilt inbjudande till att ta sig
an etapp 4. Grått och småregn. Så det tog emot lite. Vi har
dessutom fått låna en riktig vandrings rygga som vi packat
8 kilo tung. Men det var bara att slå bort dom tankarna och
dra på sig regnkläderna. Måste ju öva på allt liksom. För den
dagen man kommer ut på fjället har man ju inget att välja
på. Vi behövde inte gå så långt innan vädret ändrade sig till
sol och det blev genast roligare. 13 km lång och svårighets-
grad svår. Nu vet inte jag om jag tyckte det. Vi gick över en
mosse som var rätt blöt och lerig, om det var det som räknades
som svårt. Men vi tyckte det gick bra. Maken bar den tunga
ryggsäcken 2/3-delar och jag tog sista biten. Jag fick en rejäl
stigning med den på ryggen. Hjärtat trummade på och jag
fick känna att jag bara är en pappersvändande kontorsråtta
som inte gör så mycket kroppsligt på dagarna ;)
Stannade och hämtade andan ett par gånger, men jag tackade
nej när maken erbjöd sig att bära den. Det var bara att köra ned
huvudet och bita ihop annars har jag nog inget på fjället att
göra.
Nu har jag tagit mig ett varmt bad och leat upp kroppen lite.
Men jag befarar att jag kommer att ha lite ont i kroppen i
morgonbitti.

Ha en skööön söndag kväll. kära bloggvänner.







6 kommentarer:

  1. Härligt att ni är ute och vandrar så mycket. Finns så många fina vandringsleder.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Vad härligt, och jobbigt, med vandring. Skönt efteråt i alla fall ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig vandring ni fick om man ser på bilderna. Och riktigt bra kämpat! Skönt också ändå att vädret ändrade sig till det bättre under dagen. Hoppas du inte har allt för ont när du kliver upp idag vännen! ❤
    Ha nu en riktigt fin första arbetsdag denna vecka! Stor kram sötnos!

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat!
    Ser väldigt fint ut på bilderna. Härligt att komma ut i naturen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan,
    Mitt namn är Karin Olsson. Jag vill tipsa er om Urban & I som är en tjänst för dig som är bloggare och som vill tjäna pengar på din blogg. Genom att använda vår tjänst får du inspiration till nya inlägg samtidigt som du gör din blogg mer attraktiv för dina läsare. Maila mig på karin.olsson@urbanandi.se så kan jag skicka mer information alt gå in på urbanandi.se direkt och bli medlem idag.
    Är du redan medlem? Då får du gärna tipsa dina bloggvänner om oss.
    Åldersgräns 16 år.
    Mvh, Karin

    SvaraRadera
  6. Det ser trevligt ut på bilderna och jag tycker du verkar vara en riktig fighter.
    Kram Bosse

    SvaraRadera