torsdag 1 september 2016

Gillar inte, gillar

Gillar inte:
Ja, (tung utandning) då var höstens första kalenderdag här. Jag
tänker inte sätta på mig ett fejk smajl och säga välkommen till
hösten. Jag är inte klar med sommaren än. Så likt, när man
griper efter ett halmstrå, tänker jag leta efter sommarfragment
och njuta åt det. Hösten tänker jag ignorera ett tag till. Tänker
fortfarande gå i ljusa sommarkläder, jag tänker inte tända ljus
eller byta till höstgardiner. Hösten, du får helt enkelt vänta
lite till innan jag blir glad av att se dig.

Gillar:
Street Art! Den här tiden på året har Borås haft No Limit under
ett par år. Det är ett evenemang jag älskar. I år har staden
bestämt att pausa detta. Det är lite tråkigt. Men jag var ju i
Stavanger (om nån skulle ha missat det ..hehe) i somras. Dom
har haft detta i 15 år. Jag fick en dos av väggmålningar i år
ändå. Så här kommer lite bilder från Nu Art som det heter där.

Idag väljer jag härliga sommarminnen istället för att tänka på
att vi har nått höstens första dag.
Imorgon kväll blir det party med jobbpolarna. Räkbåt med
90-tals show. Hoppas det finns utrymme att dansa ;)












3 kommentarer:

  1. För mig är dt faktiskt ok med höst men jag vill inte ha en massa regn... Men helt rätt att trotsa den om du vill ha sommaren kvar ;) förhoppningsvis får vi fler fina dagar. Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Wow så läckert med Street art! Gillar't! Vi får hoppas att vi får en lång varm färgsprakande höst!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  3. Så många häftiga väggmålningar! Själv vill jag ut och fota några i Malmö och jag har börjat, men har ett par ställen till...ska bara ta mig dit.

    Var på 90 tals konsert i sommras och vilka minnen och toppa det med skaldjur...vad kan gå fel?

    Kram Kajsa

    SvaraRadera