fredag 30 september 2016

Favoritfilm

Nu är jag lite nyfiken på om ni har, precis som jag, en
favoritfilm som ni aldrig tröttnar på. Som ni kan se om
och om igen. Har ni det? Skriv gärna i kommentarsfältet.
Min favoritfilm har ni nog redan gissat med tanke på
bilden. Korrekt, det är filmen Hair. Jag har nog sett den
ett hundratal gånger genom åren. Jag har den hemma i
dvd-form och den kommer fram då och då. Helst när
jag är själv hemma. Gärna när jag ligger hemma och är
sjuk. Varför skriver jag om detta då?
Imorgon ska nämligen jag och några jobbarkompisar
åka till Göteborgsoperan och kolla på deras uppsättning
av Hair. Det här får jag bara inte missa. Tokälskar Hair.
Men samtidigt är jag rädd att jag inte kommer att få mina
förväntningar uppfyllda. Det är ju risken när man gillar
originalet så mycket, att man tycker att dom "förstör"
det. Just nu ser jag fram emot morgondagen jättemycket,
och håller tummarna att förväntningarna uppfylls. Ett
som är säkert, det kommer att bli svårt att sitta still i
stolen när musiken kommer. Vad tror ni, kan man med
och ställa sig upp och vicka på rumpan och sjunga
med? *fniss*

3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt aldrig sett Hair, fast jag skulle vilja. Jag gillar dans och musikfilmer. Singing in the rain med Gene Kelly är min absoluta favorit. Jag tröttnar aldrig, även om den kanske är lite omodern. Fred Astaire är också min favorit. Det var så storslaget med dansfilmerna på den tiden.

    Ha det så kul på Göteborgsoperan!

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du göra det. Hoppas det blir skitkul och att du inte blir besviken.
    Jag minns mycket väl kultfilmen och hur salig jag var när jag kom ut från biografen. Allt var möjligt. LP-skivan köpte jag fort.
    Jag har sett så många tusen filmer och har en lång lista på favoritfilmer.
    Bara en natt /Before Sunrise och uppföljaren Bara en dag / Before Sunset kan jag varje replik till. Älskar de två filmerna. Är inte alls lika förtjust i trean.
    Ha det bra
    Klem från Bosse

    SvaraRadera
  3. Dirty dancing kan jag se om och om igen :) Älskar den filmen. Och vänner men det är ju en serie visserligen. Kram och ha en toppen dag :)

    SvaraRadera