söndag 4 september 2016

Etapp 3 innan kalaset

Härliga, soliga söndag. I går firade familjen mig med
blommor, lotter, biobiljetter, choklad och en keps som
jag kan ha när vi är ute och vandrar. Nu i eftermiddags
hade vi bjudit hem svärföräldrarna på lite kvällsmat
och tårta. Det fick bli senare kalas än vanligt. Vi ville
ut och ta tillvara på den underbara dagen. Vi tog oss
an etapp 3 i Sjuhäradsleden på 10 km. Då fick jag
chansen att prova kepsen jag fick av pojkarna. Av
svärisarna fick jag pengar för att gå och köpa mig
vandringskängor. Nu börjar jag kunna bocka av lite
på min inköpslista. Roligt.

En liten misse mötte oss vid etappens start och hängde
med oss några hundra meter i på leden. Etappen var
fin att gå och vi hamnade på en utkikstopp där man
kunnat stanna för fika om man haft nån med sig.

Obs. Ville bara säga att jag varken ätit av chokladen
eller tårtan då jag har satt nytt mål som i våras. Inget
godis och inga sötsaker innan första advent. Går hur
bra som helst. Behöver inte ens bråka med mig själv
som jag gjorde de första tre veckorna förra gången.

Hoppas ni haft en fin helg, bloggvänner.











5 kommentarer:

  1. Vettisjutton om jag hade kunnat avstå den där tårtan!
    Men bra jobbat. Inte för att du behöver tappa mer i vikt! Inte alls faktiskt! Skärpning!!!!

    SvaraRadera
  2. Första advent??? Det är länge. Önskade jag hade sån karaktär. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Grattis en gång till. Men jisses vad du är duktig som satt upp sockerfrimål. Tänk om jag hade fått lite av din karaktär då ni hade det kanske hänt grejer även med mig.

    Så härligt det ser ut att gå de leder som ni vandrar. Promisar är underbart säkert likaså att vandra för man hinner se så mycket vackert under tiden.

    Ha en fin fin dag. Kramis Kamilla

    SvaraRadera
  4. Man får gratulera i efterskott. Fyrtiofem är ju ingen ålder nuförtiden. Själv är jag femtiotre, och trivs bra med livet som det är.
    Bra karaktär du har måste jag säga. Jättebra mål. Socker är ju inte bra för kroppen precis, även om det är gott.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Roligt att fylla år och få presenter och bjuda hem sina nära och kära på en bit mat. Men att bli äldre kan ju kvitta haha :) Tror jag hakar på ditt godisförbud till advent, även om det är väldigt lääääänge dit ;)
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera